Långserum :D

Hej jag glömde att säga att jag kom med på långserum ;). Asså jag och Hanna snackade lite och sen sa hon typ "aa det var synd att du inte kunde hänga med till långserum" och när hon sa det så kom våran lärare och undrade om jag ville med på lägret och jag sa ja. Asså hon skulle vara mattant där så att när hon åkte så hängde jag med :D. Och aa de var väl okej på långserum. Första natten sov jag med: Ellen, Patricia, Jennifer, Linnéa och Hanna i deras rum. Och andra natten så sov jag med: Emma, Sofie, Ottilia och Hedda i deras rum då. Aa det blev lite hoppa fram och tillbaks där i mellan^^. Jaja nu ska jag berätta om dagarna ;).

Dag 1

Jag kom till långserum och det var inget märkvärdigt, vi hade tipsprommenad/tipsrunda. Jag var med: Emma, Jesper, Alexander och Fredrik. När vi nästan var framme vid första frågan ville Alle och Fedde dra, så dom gick tillbaka. Jag, Emma och Jeppe fortsatte, vi kunda knappt några frågor med det var okej. När vi skulle till sista frågan så hoppade Fredde och Alle ut ur buskarna xD. Dom hade letat efter oss typ lite överrallt bara för att skrämmas xP. och dom lyckades inte ens, eller dom skrämmde iaf inte mig^^. Aja efter tipsrundan åt vi korv och drack saft, mums... Aa sen minns jag inte riktigt vad vi gjorde... aja vi hoppar fram till kvällen :D. Aa på kvällen skulle jag sova med Hanna och alla, vi tog en massa gruppbilder och åt godis. Sen skulle vi sova.
- Vill ni veta nått kul? sa jag
- Aa svarade dom andra
- Jag kommer nog att drömma nått knäppt inatt för att jag drömmer alltid knäppa saker när jag bytt säng, t.ex när jag bytt vecka från mamma till pappa eller tvärt om.
- Aa hoppas det, det ska bli kul att höra sen sa Patricia
Sen skulle vi sova men ingen utom Ellen kunde sova, det värsta var att hon klagade på oss hela tiden :/ .
Och vid ett vaknade typ alla utom Hanna asså hon hade fötterna på kudden och tände hennes sänglampa med fötterna x'D. Fy vad vi garvade åt det dan efter.

Dag 2

På morronen sa Patricia till mig:
- Drömde du nått kul då?
- Aa asså jag drömde att jag hade fått en fjärkontroll som gjorde att den som höll i den började sväva. Jag låg på marken och tröck på flyg knappen och kom upp till taket. Sen knuffade jag mig en bit från taket och svävade i luften. Sen kom typ mina vänner från stockholm och spelade pingis och jag skulle visa dom att jag kunde flyga men batterierna i fjärren var slut så att jag bara hoppade upp och förstörde pingis matchen. Sen vaknade jag typ.
- Du hade rätt, du drömmer knäppa sake när du bytt säng sa Jennifer. Sen skulle vi åka pulka allihop, det var rätt kul. Hanna ville åka 2 så vi tog hennes pulka och åkte. Asså man trodde typ att man skulle dö, men det slutade med att det var tråkigt för att man inte åkte snabbt nog. Arvid var framför mig i liften så jag tog tag i hans pulka så att han inte kunde åka upp. Men då började han att stanna med flit så att jag krockade i honom, skit jobbigt. Sen så var jag före honom i liften och han tog tag i min pulka men jag bara höll i repen som en blodigel så att han slapp hålla i sig på väg upp. Asså jag höll i mig för att inte stanna men tänkte inte på att han hängde med upp. Jag var ju helt slut när jag var uppe. Senare skulle alla åka tillbaks till stugorna. Det blev köttfärssås och spaggetti till lunch, helt okej. Sen lekte vi typ en lek som hette Hatamana, det e en superkul japansk lek. reglerna är lite komplicerade och jag orkar inte förklara. Iaf den på kvällen så sov jag i Emmas rum då. Vi kom i säng veldigt sent^^ men vi hade ju kul iaf.

Dag 3

Aa på dag 3 hände inte mycket. vi stack till pulka backen igen. När vi var tillbaka så åt vi. Efter det åt vi typ upp godiset som var över. Sen åkte man typ hem.

Aa nu ska jag gå och lägga mig, de e första skoldan imorron och klockan är halv 11. hoppas att ni gillade detta långa inlägget^^ hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0